1. Prevenció del frau (incloent-hi l'elaboració de perfils).
Finalitat / Descripció del tractament: Tractarem les vostres dades personals per fer estudis i controls automàtics de frau, impagaments i incidències derivades dels productes sol·licitats o contractats, tant en fase precontractual com contractual, per a la prevenció, la detecció i el control del frau.
Dins l'àmbit assegurador, de conformitat amb la LOSSEAR, les entitats asseguradores hem d'adoptar mesures efectives per prevenir, impedir, identificar, detectar, informar i posar remei a conductes fraudulentes relatives a assegurances, ja sigui de manera individual o mitjançant la participació en fitxers comuns creats oficialment entre entitats asseguradores que continguin dades personals. Aquestes mesures estan dirigides a la liquidació de sinistres i la col·laboració estadística i actuarial amb la finalitat de permetre la tarifació, la selecció de riscos, així com l'elaboració d'estudis de tècnica asseguradora.
Aquest tractament també implica la comunicació de dades personals entre empreses del Grup Reale, amb la finalitat indicada anteriorment (per realitzar comprovacions creuades sobre fraus comesos amb qualsevol d'aquestes).
Aquest perfilat no implica la presa de decisions basades únicament en tractaments automatitzats de les dades personals que indiquem a continuació. Així mateix, aquest perfilat es fa sobre la base de l'anàlisi de l'existència de deutes amb l'objectiu de valorar el nivell de risc de frau, per evitar suplantació d'identitat, així com prevenir la morositat.
Dades tractades:
Obtingudes directament de la vostra persona o de la vostra relació amb nosaltres:
- Dades identificatives, personals i de contacte: nom, cognoms, document d'identitat, sexe, nacionalitat, edat, estat civil, adreça postal i electrònica, telèfon fix i mòbil i signatura digital.
- Dades de solvència patrimonial: dades sobre l'incompliment d'un deute contret amb nosaltres."
També tractem dades personals obtingudes de fonts externes. Concretament:
- Dades de solvència patrimonial: dades sobre l'incompliment d'un deute contret amb una empresa privada (incloent-hi altres entitats del Grup Reale), dades obtingudes de sistemes d'informació creditícia, d'empreses de valoració creditícia i sistemes d'informació de prevenció de frau. Podeu consultar més informació en www.reale.es/es/politica-de-privacidad, a l'apartat 10. Sistemes d'Informació Creditícia.
- Informació inclosa en fitxers comuns emparats en codis de conducta del sector assegurador: dades obtingudes de fitxers comuns segons correspongui pel tipus d'assegurança subscrita (Fitxer Històric d'Assegurances de l'Automòbil (SINCO), el Fitxer d'Automòbils de Pèrdua Total, Robatori i Incendi i Fitxer de prevenció del frau en assegurances de rams diversos), així com certificats de sinistralitat d'altres companyies. Les dades es limiten a un màxim de 5 anys d'antiguitat.
Interès legítim: La base legitimadora per a aquesta finalitat és l'interès legítim a impedir i dificultar conductes fraudulentes (com la suplantació d'identitat) que afectin directament la vostra asseguradora, el Grup Reale (p. ex. si suposen pèrdues econòmiques o reputacionals) o el sector en general. Hem fet un judici de ponderació (disponible a petició) per assegurar-nos que aquest interès legítim és prevalent i que els vostres interessos i drets estan ben protegits.
2. Fer enquestes i estudis de satisfacció relacionats amb el procés de sol·licitud i gestió del contracte d'assegurança.
Finalitat / Descripció del tractament: Podrem contactar-vos per fer enquestes de qualitat i estudis de satisfacció relacionats amb el procés de sol·licitud i gestió del contracte d'assegurança.
Dades tractades:
Únicament tractem dades obtingudes directament de la vostra persona amb aquesta finalitat. Concretament:
- Dades identificatives, personals i de contacte: nom, cognoms, document d'identitat, nacionalitat, edat, estat civil, adreça postal i electrònica, telèfon fix i mòbil.
- Dades econòmiques i laborals/acadèmiques: situació laboral, professió, nivell d'estudis, nivell d'ingressos i despeses.
- Informació obtinguda de la nostra activitat comercial i de la relació: sol·licituds de projectes i tarificacions, incloent-hi el detall, idiomes i canals de comunicació de preferència, relacions anteriors amb les entitats i antiguitat, dades contingudes en queixes i reclamacions que ens traslladeu, locucions gravades al Contact Center (CC), dades obtingudes en videoconferències, trucades telefòniques o mitjans equivalents i consultes realitzades a través dels diferents mitjans oferts (CC, Mediador, Àrea Privada web i App).
- Informació històrica de riscos assegurats actualment i en el passat: informació de la/les pòlissa/es, del/s vehicles i conductors, informació del/s habitatge/s, informació del risc assegurat en altres rams diferents a cotxe i llar, antiguitat de les pòlisses contractades, descomptes i/o accions comercials aplicats sobre les pòlisses, motiu de baixa, suplements i/o canvis realitzats sobre les pòlisses i primes associades a aquesta.
- Informació històrica de sinistres interns: sinistres declarats incloent-hi motius i dates d'ocurrència i declaració, estat del sinistre, expedients associats, claus de conseqüència, tallers i professionals que hi han intervingut, import desglossat del sinistre (tant provisions com liquidacions pendents i pagaments realitzats), dades identificatives, de contacte i de salut, de perjudicats o lesionats, informació de contacte que ens hàgiu proporcionat, contactes i consultes realitzades.
- Històric de la vostra informació de satisfacció/experiència: satisfacció global i particular segons els moments en què se us hagi sol·licitat valoració o opinió, comentaris traslladats a les enquestes de satisfacció, accions realitzades com a conseqüència de la valoració o la opinió proporcionades, així com queixes i reclamacions traslladades.
Interès legítim: La base legitimadora per a aquesta finalitat és l'interès legítim de la vostra asseguradora en el bon funcionament dels seus serveis i la companyia. Hem fet un judici de ponderació (disponible a petició) per assegurar-nos que aquest interès legítim és prevalent i que els vostres interessos i drets estan ben protegits.
3. Anonimització i pseudonimització de dades personals per a la realització d'estudis estadístics i històrics per al seguiment i la gestió de la nostra activitat asseguradora, així com per a la millora dels nostres productes o serveis.
Finalitat / Descripció del tractament: Durem a terme processos d'anonimització de les vostres dades personals per (i) fer estudis, anàlisis estadístiques, models analítics i d'intel·ligència artificial per al desenvolupament de millores i nous productes; (ii) el desenvolupament i la millora de models analítics i d'intel·ligència artificial per a determinar propensions de compra i/o accions de retenció sobre els nostres productes; i (iii) elaborar informes sobre la nostra activitat en relació amb el mercat i els clients que ens permetin dirigir i gestionar de manera eficient el nostre negoci, així com crear models estadístics i matemàtics per assistir-hi.
Els tractaments de creació d'informes estadístics i models matemàtics no tenen com a finalitat el tractament de dades personals de manera individual, sinó que es duen a terme amb la finalitat d'obtenir dades estadístiques i agregades, dissociades de la informació dels seus titulars, per elaborar informes de gestió i fórmules algorísmiques o matemàtiques. El tractament de les vostres dades personals és accessori a la finalitat perseguida i implica que es modificaran i afegiran les vostres dades personals de manera que no permetin identificar-te (anonimització) o es tractaran una vegada codificades (pseudonimització).
Dades tractades:
Obtingudes directament de la vostra persona o de la vostra relació amb nosaltres:
- Dades identificatives, personals i de contacte: nom, cognoms, document d'identitat, sexe, nacionalitat, edat, estat civil, adreça postal i electrònica, telèfon fix i mòbil i signatura digital.
- Dades econòmiques i laborals/acadèmiques: situació laboral, professió, nivell d'estudis, nivell d'ingressos i despeses i dades del compte bancari.
- Dades de solvència patrimonial: dades sobre l'incompliment d'un deute contret amb nosaltres.
- Dades de circumstàncies familiars i dades socioeconòmiques i sociodemogràfiques: cicle de vida, dades personals de tercers inclosos en la cobertura de les pòlisses incloses (p. ex., familiars o empleats), vinculació familiar, tipologia de persones segons l’edat i el nivell d'estudis que habiten a l’entorn geogràfic de l'interssat, tipologia de famílies que habiten en aquest entorn segons el nombre i les característiques dels seus membres, categories d’activitats professionals existents a l’entorn geogràfic on resideix l'interessat, capacitat econòmica segons la/les renda/des anual/s existent a l’entorn esmentat, el nivell d’agrupació –unifamiliar o plurifamiliar– o la presència de zones comercials).
- Informació obtinguda de la nostra activitat comercial i de la relació: sol·licituds de projectes i tarificacions, incloent-hi el detall, idiomes i canals de comunicació de preferència, relacions anteriors amb les entitats i antiguitat, dades contingudes en queixes i reclamacions que ens traslladeu, locucions gravades al Contact Center (CC), dades obtingudes en videoconferències, trucades telefòniques o mitjans equivalents i consultes realitzades a través dels diferents mitjans oferts (CC, Mediador, Àrea Privada web i App).
- Informació històrica de riscos assegurats actualment i en el passat: informació de la/les pòlissa/es, del/s vehicles i conductors, informació del/s habitatge/s, informació del risc assegurat en altres rams diferents a cotxe i llar, antiguitat de les pòlisses contractades, descomptes i/o accions comercials aplicats sobre les pòlisses, motiu de baixa, suplements i/o canvis realitzats sobre les pòlisses i primes associades a aquesta.
- Informació històrica de sinistres interns: sinistres declarats incloent-hi motius i dates d'ocurrència i declaració, estat del sinistre, expedients associats, claus de conseqüència, tallers i professionals que hi han intervingut, import desglossat del sinistre (tant provisions com liquidacions pendents i pagaments realitzats), dades identificatives, de contacte i de salut, de perjudicats o lesionats, informació de contacte que ens hàgiu proporcionat, contactes i consultes realitzades.
- Històric de la vostra informació de satisfacció/experiència: satisfacció global i particular segons els moments en què se us hagi sol·licitat valoració o opinió, comentaris traslladats a les enquestes de satisfacció, accions realitzades com a conseqüència de la valoració o la opinió proporcionades, així com queixes i reclamacions traslladades.
- Informació associada a la vostra rendibilitat històrica com a client: prima adquirida, sinistralitat i despeses comercials).
També tractem dades personals obtingudes de fonts externes. Concretament:
- Dades de solvència patrimonial: dades sobre l'incompliment d'un deute contret amb una empresa privada (incloent-hi altres entitats del Grup Reale), dades obtingudes de sistemes d'informació creditícia, d'empreses de valoració creditícia i sistemes d'informació de prevenció de frau. Podeu consultar més informació en www.reale.es/es/politica-de-privacidad, a l'apartat 10. Sistemes d'Informació Creditícia.
- Informació inclosa en fitxers comuns emparats en codis de conducta del sector assegurador: dades obtingudes de fitxers comuns segons correspongui pel tipus d'assegurança subscrita (Fitxer Històric d'Assegurances de l'Automòbil (SINCO), el Fitxer d'Automòbils de Pèrdua Total, Robatori i Incendi i Fitxer de prevenció del frau en assegurances de rams diversos) i certificats de sinistralitat d'altres companyies. Les dades es limiten a un màxim de 5 anys d'antiguitat.
- Informació associada a la vostra localització i al comportament en línia: dades de navegació i activitat (p. ex. informació de galetes, ID dispositiu, ID publicitat, adreça IP i historial de navegació) obtinguts de llocs web, Àrea Privada / App o altres canals d'aquests, altres dispositius facilitats per aquests (p. ex. Blackbox en vehicles) i dades inferides dels seguiments i les anàlisis realitzades; tot això sempre que ho hàgiu permès a través dels dispositius esmentats.
- Informació agregada de fonts públiques externes i privades sobre el risc: informació de geoposicionament a Google, informació associada a la localització obtinguda de fonts externes de caràcter públic o privat (p. ex. de l'INE, AEMET, DGT, registre d'habitatges turístics (Airbnb), dades censals, informació de l'IGN) i dades obtingudes d'altres fonts d'accés públic com ara diaris i butlletins oficials, registres públics, resolucions de les AAPP, cadastre, guies telefòniques, llistes de persones pertanyents a col·legis professionals o autònoms, informació comercial de Google, imatges via satèl·lit d'una llar, edifici, empresa i domòtica.
- Altres dades obtingudes de xarxes socials: perfils de xarxes socials, comentaris i publicacions de manera pública en xarxes socials (p. ex. Facebook, Twitter, Instagram, etc.), blocs, fòrums, comentaris i publicacions de manera privada als perfils de l'entitat de xarxes socials, sempre que ens hàgiu prestat el vostre consentiment.
Interès legítim: La base legitimadora per a aquesta finalitat és el nostre interès legítim a dissenyar, organitzar i optimitzar l'activitat empresarial i comercial de la manera més eficient possible. Així com definir o millorar el disseny dels nostres productes o serveis. Hem fet un judici de ponderació (disponible a petició) per assegurar-nos que aquest interès legítim és prevalent i que els vostres interessos i drets estan ben protegits.
4. Conèixer la vostra solvència patrimonial i de crèdit.
Finalitat/Descripció del tractament: la vostra Asseguradora consultarà els fitxers comuns relatius al compliment o incompliment d'obligacions dineràries. Aquesta consulta es pot fer abans i durant la relació contractual. De la mateixa manera i amb subjecció a la normativa vigent, el client queda informat que l'incompliment de les obligacions dineràries assumides en virtut dels contractes que mantingui podrà ocasionar la inclusió de les dades personals en un fitxer comú relatiu al compliment o incompliment d'obligacions dineràries.
Obtingudes directament de la vostra persona o de la vostra relació amb nosaltres:
- Dades identificatives, personals i de contacte: nom, cognoms, document d'identitat, sexe, nacionalitat, edat, estat civil, adreça postal i electrònica, telèfon fix i mòbil.
- Dades de solvència patrimonial: dades sobre l'incompliment d'un deute contret amb nosaltres."
També tractem dades personals obtingudes de fonts externes. Concretament:
- Dades de solvència patrimonial: dades sobre l'incompliment d'un deute contret amb una empresa privada (incloent-hi altres entitats del Grup Reale), dades obtingudes de sistemes d'informació creditícia, d'empreses de valoració creditícia i sistemes d'informació de prevenció de frau. Podeu consultar més informació en www.reale.es/es/politica-de-privacidad, a l'apartat 10. Sistemes d'Informació Creditícia.
Interès legítim: La base legitimadora per a aquesta finalitat és el vostre interès legítim a evitar el frau i assegurar el cobrament pels productes i serveis que us oferim. Hem fet un judici de ponderació (disponible a petició) per assegurar-nos que aquest interès legítim és prevalent i que els vostres interessos i drets estan ben protegits.